Maximera din arbetstid

Idag kände jag att musten bara försvann ur mig, jag började fundera hur mycket tid lägger på vissa kunder. Jag vet med mig att vissa kunder kräver mycket av min uppmärksamhet och då får man ge dom det till en viss del. Men ger man för mycket ja då kan det sluta med att man ödslar den dubbla tiden…

fyra timmars arbetsvecka

  • Från och nu är det ännu mer individuell prissättning beroende på kringtid som går åt mot effektiv tid.

Min favoritbok är 4 timmars-arbetsvecka, den är en jäkligt smart bok om hur du maximerar din arbetstid. Där står det bland annat att man ska fokusera på sina nyckelkunder, för det är dom som ofta genererar mest pengar åt dig och genom att ha dom kan man rensa bort sådant som inte genererar bra. Man brukar kalla det ”storkunder” men man kan ju inte alltid se det så för det heter trots allt många bäckar små, men jag menar tjatter, tjatter, tjatter..huvudvärk! 

  • Förskrivna standardsvar, det var en grym sak som stod i boken och sedan ett bra tag tillbaka använder jag mig i största möjliga mån av det. Det spelar ingen roll att man klart och tydligt skrivit priserna svart på vitt i en annons, för en kund frågar gärna trots det vad priserna är (stort suck från min sida)  så då kör jag bara en copy past! Samma sak på andra frågor jag ofta får, copy past. I love it!

 

  • Bestämd arbetstid, är klockan 23:00 läs inga jobbmail för det enda det kommer göra är att förstöra din nattsömn, samma sak med jobb-sms. Vem förväntar sig svar kl 22? Vem skriver så sent kan man undra.. (jättemånga) mellan 9-18 kan man förvänta sig få svar och ej under lunchtid.

Finns mycket bra saker i boken, men jag var bekant med mycket sedan innan!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.