Bättre knän med knästöd

Det finns många olika knä när man tänker efter, det finns: Löparknä, Hopparknä, Schlatterknä, Korsbandsskador, Meniskskador och många flera. På äldre dagar är det många människor som har diverse olika knäproblem och jag tror allt handlar i grund och botten om hur aktiv du varit som ung. Men har man fått sina knäproblem så går det inte trolla tillbaka tiden och hitta på att man tränade då utan man får arbeta från där man är. Det gäller att vara positiv och försöka blicka framåt. På en sajt som heter knästöd.nu kan man verkligen ta del av matnyttig information om knästöd. Det är nämligen så att många människor lider i onödan med sina krämpor.

Back in the days hade jag en vän som berättade att hon brukade inte använda högklackat för hon fick ont i fötterna och knäna, det fick jag i efterhand veta efter hon gjort en by-pass operation då jag lade 1+1 och insåg att det var ju bara något hon sade för att i själva verket var det på grund av hennes övervikt som gjorde att hon inte kunde ha högklackat. Att  ha hög övervikt är något som verkligen kan bidra till knäproblem och har sådan vikt kan känna verkligen ta stryk. Det är därför många överviktiga oftast rekommenderas att träna i vatten i början då där blir det inte samma belastning. Många av dom olika knäproblemen människor drabbas av beror på att dom skippar att värma upp, kör på för hårt på gymmet utan kunskap hur man gör övningarna på rätt sätt. På mitt gym har vi en kille som kör tyngder med en stång och det är som att taket skakar nedanför då han kör så tungt och bara släppar hela tyngden och det när han lyft klart. När jag sett vem som stör oss andra med oväsendet har jag sett att det är en kille på drygt 60kr som säkert tar samma vikt i på stången. Men han är ingen myra som kan bära mer än sin egna vikt och det skulle inte förvåna mig om han är den som får ledproblem i framtiden.

Kommentera

Missjennie på Facebook

Följ gärna Missjennie.se på Facebook


This will close in 100 seconds