Sheet mask
Förut använde jag mest maskar i tubformat men nu det senaste halvåret har jag fått upp ögonen för sheet mask. Det är en mask i papperformat/fiber som är laddade med fukt. En som jag fått på event heter ACASIA SKINCARE LIFT ME UP SHEET MASK från Acasia Skincare. Den invigde jag i fredags när jag kände mig torr och sliten efter varit på event 2 dagar i rad där jag råkat, eller ja tillåtit mig dricka lite alkohol. Sådant är nog aldrig riktigt bra för vår hälsa, det är trots allt fuktbrist som skapar rynkor.
Fakta:
En arkmask genomfuktad med kollagenserum och E-vitamin som ger omedelbar elasticitet och spänst till huden. Genom att ”hänga upp” masken på öronen med öglorna får huden ett extra lyft. En bärbar ”askungebehandling!” Utmärkt att lägga några timmar innan ett tillfälle då du vill ha en extra fin hud med fantastisk lyster.
Instruktioner:
Arket är ansiktsformat med hål för ögon, näsa och mun. Öppna aluminiumpåsen och veckla ut arket. Placera masken över ett väl rengjort ansikte och fäst därefter de längre ”hällorna” bakom öronen. Låt masken ligga på i 15–20 minuter. När du har tagit bort masken masserar du försiktigt in över ödigt serum i huden. Passar särskilt en fuktfattig och mogen hud.
Pris:125kr
Vad jag tyckte: den var väldigt bra, 10/10, tanke på priset hade jag höga förväntningar och det gav utdelning. Jag kände mig återfuktad och mer ansiktet såg fräschare ut. Dag två kändes märkbart bättre. Dock tycker jag att priset är aningen för högt fall om man skulle vilja köra den en gång i veckan. Det är 6500kr för en årskonsumtion. Över 100kr tar det emot för mig…



